Sorbier des oiseleurs - Sentier Source de Vie

VOGELBEERBAUM

Meinen Namen verdanke ich meinen rot-orangefarbenen Früchten, die früher als Lockmittel für Vögel benutzt wurden.

Ich bin ein Gebirgsbaum, halte mich oft am Waldrand auf und liebe die Gesellschaft von Fichten.

Meine Wurzeln sind stark und fest im Boden verankert.

Ich kann eine Höhe von maximal 15 Metern erreichen, aber meistens wachse ich in Büschelform und werde 6 bis 7 Meter hoch. 

Meine Rinde ist gräulich und glatt. 

Meine schönen weißen Blüten werden im Herbst zu dekorativen Früchten, die sehr lange an meinen Zweigen bleiben und den Vögeln so als Nahrungsvorrat dienen.

Meine Blätter bestehen aus 5 bis 7 fein gezähnten Blattpaaren.

Mein kompaktes Holz kann für die Drechslerei verwendet werden.
ROWAN

I have orangey-red fruit that in the past were used as bait for attracting birds.

I am a mountain tree – which is why I am also called mountain ash – and I like to live alongside spruce trees, often growing on the edge of forests.

My roots are strong and well-anchored in the soil.

I reach a height of 15 metres at the most, but I usually grow in a clump 6 to 7 metres high. 

My bark is greyish and smooth. 

My lovely white flowers produce highly decorative fruit in the autumn, that stay for a long time on my branches, providing a good food reserve for birds.

My leaves consist of 5 to 7 pairs of finely dentated leaflets.

My compact wood can be used for turning.